måndag 1 mars 2010

I dag blir det vegetariskt....yummi!



I bland så känner jag att jag skulle kunna bli vegetarian för jag tycker att det är så himla gott.. I går gjorde jag en vegetarisk färssås på linser och morötter som jag tycker är SÅ himla god. Nästan godare än vanlig köttfärssås. När jag väl gör denna sås så får jag äta det i flera dagar för det är inget som övriga familjen gillar....men det gör inte så mycket. Varsågod och testa denna supergoda färssås.
Färssås med röda linser och morötter
2-3 morötter
1 dl röda linser
2 vitlökslyftor
1 gul lök
1 brk krossade tomater
1 brk champinjoner, ( helst färska om du har)
svarpeppar, salt, aromat, paprika och chilikrydda ( ganska mycket aromat)

Stek löken tillsammans med vitlöken. Koka upp linserna i cirka 7 min. Riv morötterna och lägg dem i stekpannan med löken och vitlöken. Lägg i champinjonerna och de kokta linserna. Häll i en brk krossade tomater och krydda. Låt allt småputtra i cirka 20 min...Klart!!! Bara att servera detta med pasta och strö över parmesanost!!! Hoppas att du tycker det är lika gott som jag tycker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar