tisdag 2 mars 2010

Ännu ett "receptmail"

Börjar nästan få lite vårkänslor trots snön men det är nog för att man märker att det blir ljusare och ljusare och det är ju UNDERBART!!!!
Nu har jag fått ännu ett "receptmail" och tänkte att jag skulle dela med mig av det, tycker att det verkar supersmarrigt.
Vår middag i dag bestod i ärtsoppa och pannkakor trots attt de bara tisdag, min yngsta fullkomligt ÄLSKAR det och det var han som fick bestämma.
Jag visar inte upp det här, tycker inte att det ser så himla gott ut..

Canneloni med tonfiskröra 12 rullar
Färska lasagneplattor
2 burkar tonfisk i vatten
1 burk cremé fraiche med tomater och basilika
½ purjolök1 liten burk keso naturell
Ca 1 dl färskriven parmesanost
Svartpeppar och lite aromat
Tomatsås
Olivolja
1 gul lök
1 burk goda krossade tomater, t ex Polpa från Mutti
3 msk chilisås
2 msk tomatpuré
2 tsk strösocker
Salt Svartpeppar
Kockens chiliblandning
Torkad basilika
Kokas länge, gärna 1 timme.

Gör så här:
Blanda röran till cannelonifyllningen och lägg den på plattan, rulla ihop och lägg dem ganska tätt i en smord form.
Häll tomatsåsen över och strö gärna över lite parmesanost.
Gratinera i 175 gr ca 25 minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar