söndag 7 februari 2010

Lördagens middag blev........




Så har helgen passerat förbi, det går fort!!
Men vilken underbar dag det har varit i dag!!! Nog om det nu ska jag skriva ner recepten på maten som vi bjöd på i lördagskväll, förrätten har jag redan skrivit i ett tidigare inlägg, getosttoasten..den måste ni verkligen prova den är ljuvlig!!

Till varmrätt blev det:
Lövbiffsgratäng
400 gr strimlad lövbiff
2 msk kinesisk soya
1,5 msk kalvfond
1 vitlöksklyfta
1 purjo
1 paprika
färska champinjoner
sås
4 dl grädde
1 msk mjöl
150-200 gr grönmögelost
1-2 tsk timjan
salt och svartpeppar

Lägg strimlad lövbiff i en bunke tillsammans med pressad vitlök, kalvfond och soya, låt stå och dra i minst 15 min( mitt fick stå i cirka 4 timmar) Fräs svamp, paprika och purjo och lägg det i en ungsform, fördela över köttet. Koka i hop grädden, mjölet och äädelostenlåt koka så att osten smälter. Häll såsen över köttet och tillaga i ugnen i cirka 30 min på 225 grader. Rekommenderas!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar