onsdag 3 februari 2010

Jag älskar...... getost!!!



Nu i helgen får vi hem vänner på middag..mycket letande efter recept blir det men det älskar jag. Jag har kommit fram till vad det skall bjudas på till förrätt i allafall...middagen och efterrätten får jag vänta med. Till förrätt kommer vi att servera en getosttoast, jag älskar getost. jag tror att antingen älskar man det eller så hatar man det.

Getosttoast
formfranska ( brukar klippa brödet till en rundel)
getost
ruccola
pinjenötter
flytande honung

Stek brödet i en stekpanna så att brödet får en fin färg. Lägg brödrundlarna på en plåt. Skiva osten och ta bort den vita kanten och lägg osten på brödet. Ställ in i ugnen på 200 gr i cirka 5 min. Lägg upp ruccola på en assiett. Rosta pinjenötterna i en stekpanna ( utan smör) Tag ut brödet ut ugnen och lägg upp det på assietterna, häll på rikligt med flytande honung. och strö till sist över de rostade pinjenötterna.... SÅ himla gott, det vattnas redan i munnen. Good luck!!

Bilder på denna underbara förrätt kommer efter helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar