torsdag 18 februari 2010

I morgon är det tjejkväll med mina svägerskor!!!



I morgon är det fredag...Välkommen härliga fredag!!!!
Mina 2 svägerskor kommer hit och äter, pratar och dricker lite vin sedan ska vi gå ut tillsammans någonstans, ska bli jättekul. Jag har bestämtatt jag ska bjuda på kycklingpaj med vitkål...låter superkonstigt tycker jag men den här pajen är bland de godaste pajerna som jag smakat. Receptet på denna paj hittade jag på matplatsen.org...prova detta och jag lovar att ni inte kommer att bli besvikna!!Good luck!!
Kycklingpaj med vitkål
1 grillad kyckling ( jag tog fileer och stekte dem)
1 gul lök
3 dl skuren vitkål
1 påse taco-kryddmix
1 brk creme fraiche
1 dl grädde
150 gr riven ost
pajdeg
3 dl mjöl
125 gr margarin
2-3 msk vatten
Arbeta i hop degen och ställ den svalt en stund. Skär lök och vitkål i cm-stora bitar och fräs tillsammans tills de mjuknar. Tillsätt kycklingbitarna, kryddor, creme fraiche och grädde, rör om och låt puttra en stund.
Tryck ut pajdegen i en form, (jag tog en form med avtagbara kanter) och förgrädda cirka 10 min i 200 grader. Häll i kycklingröran och strö över osten. Grädda i 225 grader i cirka 25 min. Servera med en god sallad.

2 kommentarer:

  1. Lät kanongott, men en liten fråga bara...menar du inte kycklingpaj?? Eller ska det vara köttfärspaj utan köttfärs?;-) Kramen S.

    SvaraRadera
  2. tack soffis jag menar ju kyckling..hihihi..

    SvaraRadera