torsdag 4 februari 2010

I kväll blir det bakad potatis...smaskens!!♥♥♥♥





I kväll så serveras det bakad potatis här hos oss. Om Adam ( min son) fick bestämma så skulle vi äta det mycket mycket oftare. Men när han äter det blir det potatis med masssssor av smör och en liten köttbit till. Jag vill ha någon god röra till min potatis och en god sallad till. Så blev det, jag har gjort en gudomligt god kebabröra till min potatis som jag tycker att ni måste prova. Hittade receptet på http://www.ensidamedmat.se/ och sedan har jag gjort om den lite...följer nästan aldrig recepten till punkt och pricka, brukar lägga till lite och ta bort nåt så vips så har det blivit " min egna". Så här gjorde jag min kebabröra.

Kebabröra
3 dl kebabflarn ( jag tog kycklingkebab och det var jättegott)
kebabkrydda
1 röd paprika
1 rödlök
3 färska champinjoner
1 halvt tärnat äpple
1,5 dl smörgåspickles ( på tub, brukar finnas där majonnäsen står)
2 dl creme fraiche
1 vitlöksklyfta
paprikapulver
salt och peppar

Bryn kebabflarnen och krydda med kebabkrydda, låt detta svalna. Blanda i hop creme fraiche, paprika, rödlök, vitlök, äpplet, salt och peppar. När kebabflarnen svalan så blandar med i detta med creme fracheröran.
Servera detta med en bakpotatis, lite smör i potatisen och en grönsallad....smaklig spis!!!!!!!!!

By the way...nu har jag bestämt vad det kommer att serveras till getosttoasten i helgen men det lägger jag in recept om senare.... det blir i allafall lövbiffsgratäng med färsk pasta och till dessert vit chokladmousse...♥lovely!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar