lördag 20 februari 2010

Ett "receptmail"

Jag berättade ju i ett annat inlägg att jag hade fått ett recept mail. Jag skulle skicka ett recept till en person sedan skulle jag skicka brevet till 10 pers som i sin tur skulle skicka till 10 pers, jag räknade ut att om alla skulle skicka recept och brev så skulle man få ihop 100 recept, jag har fått 3 st undrar när de andra 97 kommer.... Denna soppa i allafall fick jag i går och den verkar supergod.. Kommer att göra den inom en snar framtid!!!

Fisksoppa
1 liter fiskbuljong
Knappt 1 kg rivna morötter
1 purjolök
Salt
Vitpeppar
Caynnepeppar
Ca 1 msk körvel
Dill
Lax + vit fisk
Räkor och/eller crabsticks (kräftstjärtar)
En skvätt grädde

Riv morötterna och strimla purjon, fräs i gryta. Häll över fiskbuljongen. Krydda. Dela fisken i lagom bitar och koka cirka 5 min. Skvätt i grädden och i med räkorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar