tisdag 13 april 2010

Kasslerlåda!!


Härom dagen åt vi kassler här hemma, det är inte så ofta vi gör det. Jag gillar faktiskt inte det så jättemycket men denna kasslergratäng är helt ok och lätt att göra. Me like!!
Kasslerlåda
500 gr kassler
1 finhackad paprika
1,5 tsk dragon
( 2 dl ärtor)
1 msk tomatpuré
3 dl grädde
en bit purjo
pasta ( bäst med bandspagetti tycker jag, denna gången hade jag bara vanlig spagetti)
salt, peppar
ev vitlök

ostsås
3 dl riven lagrad ost
1 dl grädde
2 dl mjölk

Koka pastan och häll av vattnet. Häll över pastani en ugnsform. Fräs kassler, purjo, paprika, låt alltsammans fräsa i cirka 10-15 min. Lägg sedan i ärtor, dragon, tomatpuré och grädde. Låt allt koka samman i 5 min.

Häll blandningen över pastan. Blanda ost, grädde och mjölk och hää detta också över pastan. Gratinera i ugnen i cirka 20 min i 225 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar