söndag 31 januari 2010

Tacotårta och robinsonfinal!!



Nu har jag lärt mig och lägga in lite bilder, blir ju roligare för er som läser mina recept ( om det är någon som gör det)så att man ser hur maten ser ut!!♥♥♥♥ Här har det serverats tacotårta till kvällsmat, riktigt gott faktiskt!!!! Satt och kollade en massa recept på nätet och min blev en blandning av allas recept tror jag... Här kommer receptet!!!

Tacotårta

300 g köttfärs
1 rödlök
1 brk majs
1 röd paprika
vitlök
tacokrydda
5 tortillabröd
100 g philadelfiaost
tacosås
salt

Bryn löken och färsen i häll i majsen,tacokryddorna, vitlök och lite vatten..låt puttra en stund. Blanda philadelfiaosten och tacosåsen. Tag fram en ugnsform och lägg ett tortillabröd i botten, varva sedan med köttfärsröran och philadelfiaostblandningen och tortillabröden, på sista tortillabrödet strör du över en massa riven ost. Ställ in formen i ugnen på 225 grader i cirka 20 min. Servera med en god sallad...mmmmmm...gott!!! Smaklig måltid

1 kommentar:

  1. vi gjorde det där igår, supersmarrigt!:-)
    see ya! kramenkram

    SvaraRadera